COCOBANCOCOCOBANCO
Wachtwoord vergeten?

Over ons

Ontstaansgeschiedenis

Het idee om een reisorganisatie te starten is ontstaan toen ik bij de openingsplechtigheid van de tentoonstelling “Iran, bakermat van de beschaving” in het Drents Museum in Assen met aanwezigen, zoals commissaris van de Koning, ambassadeur van Iran, directeur Drents Museum, directeur Nationaal Museum Iran en nog een paar mensen uit het bedrijfsleven, in gesprek raakte. De gesprekken gingen over de bijzonder goede relatie tussen Iran en Nederland sinds het VOC handelsposten had in Iran en de zakelijke betrekkingen tussen beide landen. Mede door de gesprekken werd mijn interesse om iets met het toerisme te starten aangewakkerd. Terugrijdend naar huis besloot ik in de auto: ik start een reisorganisatie die gespecialiseerd is in reizen naar Iran. Een maand later was ik bij het KvK om COCOBANCO te registeren.

COCOBANCO

Zoals gebruikelijk het beestje moet een naam hebben. Ik had een paar voorwaarden opgesteld waar de handelsnaam aan moest voldoen. Het moest 1) exotisch en leuk klinken, 2) makkelijk te onthouden zijn, 3) uniek en authentiek zijn. Met deze gedachte in het achterhoofd heb ik een paar A4’tjes  vol namen bedacht van Perzisch, tot Hollands, van Europees tot Latijn en zelfs afkortingen kwamen langs.  Maar geen deze namen wekten mijn interesse. Om meer inspiratie te krijgen heb ik Youtube aangezet en daar keek ik naar verschillende videofragmenten. Op een gegeven moment zag ik een film over Coco Bango in Mexico voorbijkomen. Ineens kreeg ik inspiratie; reizen naar Iran is een feest. De harde voorwaarde was mijn handelsnaam moet uniek en authentiek zijn. Dus heb ik twee losse woorden Coco en Bango aan elkaar geplakt en in plaats van de g de letter c erin gezet. Zodoende ontstond de naam COCOBANCO.

Archetype

Het archetype van COCOBANCO is ontdekker, avonturier en onafhankelijk.

– Ik ben ervan overtuigd dat het leven meer te bieden heeft.

– Ik ga voor vrijheid en het onbekende en neem graag een sprong in het diepte.

– Ik hecht waarde aan authenticiteit en zal nooit de gebaande paden bewandelen.

Kleurbeschrijving

Logo

Vivid red (levendig rood)

Kleurinformatie

Hex #F51017

RGB R245 G16 B23

Visie

Iran is een groot land en heeft veel natuurlijke, historische en culturele schoonheden. Qua klimaat is het land veelzijdig, met zee- woestijn- steppe- subtropisch – en bergklimaat. De temperatuur in dit land is ook verschillend. Het land kent verschillende gebieden die afzonderlijk van elkaar bij uitstek geschikt zijn voor vier seizoenen. Wat bevolking betreft, het land kent verschillende bevolkingsgroepen. De meerderheid is Fars ofwel Perzen. Andere bevolkingsgroepen zijn Azerbeidzjanen, Koerden, Lors, Qashqai, Elam, Arab, Perzisch-Arab, Baloetsj, Turkmenen, Taten, Kassieten, Mazandarani, Gilaki en Talysh.

Culinair gesproken staat Iran bekend om haar goede en uitgebreide keuken. Omdat dit land zo groot is, kent de Iraanse keuken grote regionale verschillen. De gastvrijheid van de Iraniërs is wereldwijd bekend. Last but not least, Iran heeft 16 nationale parken.

Wanneer deze pluspunten bij elkaar worden opgeteld, kom je tot de conclusie dat Iran een grote toeristische potentie heeft.

Missie

Mijn missie is om

Iran als een toeristisch land op de kaart te zetten.

de deuren open te stellen voor alle doelgroepen en de reizigers – van elke leeftijdsgroep – de mogelijkheid geven om via COCOBANCO de juiste informatie in te winnen over reizen naar verschillende gebieden in Iran.

Onze partners

investor-image

investor-image

investor-image

investor-image

investor-image

investor-image