Communicatie in cross-cultureel zakendoen

Hoe culturele verschillen beïnvloedt onze business

Ondernemers worden regelmatig geconfronteerd met klanten of ondernemers met diverse culturele achtergronden. Hoewel zakendoen met autochtone ondernemers ook beslist niet vanzelfsprekend en standaard is, spelen er bij ondernemers met andere culturele achtergrond zaken die bij autochtone klanten / ondernemers niet van toepassing zijn. Ook wanneer je internationaal zaken gaat doen, wordt kennis van interculturele aspecten als noodzakelijke competenties beschouwd.

Als u praat met de klant c.q. ondernemer uit een andere cultuur, gaat het om meer dan alleen maar de simpele do’s en don’ts-lijstjes van een bepaalde cultuur. Bij duurzaam en succesvol (internationaal) zakendoen en samenwerken is veel belangrijker om ook kennis te nemen van de onzichtbare aspecten van een cultuur. Waarom doen mensen wat ze doen? Wat vinden ze belangrijk in een zakenrelatie? Hoe nemen ze beslissingen? Dit is de kennis die u nodig heeft om effectief zaken te doen.
Wij zullen namelijk unieke kansen mislopen als wij vanuit vooroordelen en steriotyperingen denken en beslissingen nemen.

De vraag die wij ons als ondernemer moeten stellen: hoe kunnen wij een brug slaan naar dit type ondernemers / klanten?

Deze workshop is interactief. Middels een korte toelichting, het uitwisselen van ervaringen, krijgt u een handleiding voor in de praktijk. Ook worden korte filmfragmenten vertoond.

Datum: maandag 6 mei 2019
Tijd: 19:30 uur – 21:30 uur
Plaats: Grwoing Emmen, Baander 4
Door: Mehran Pourmiri
Kosten Workshop: vrije gift
——
Banner is ontworpen door Sepideh Radmannia van 3mil Design